Har man roligt blir det jobbigt

Igår var vi inbjudna till en fika hos nya grannar. Det var trevligt att samtidigt träffa nästan alla andra grannar också.

Baksidan av medaljen är att jag kände mig illa tvungen att gå dit oavsett hur jag mår och jag mådde ”så där”. Själv nyligen flyttat in här får man ställa upp i början i alla fall.

Så jag satt där med en glad min och kände hur smärtan bara växte och växte. Orolig blick av mannen i mitt liv som kunde se att jag började skruva mig efter 1 timme. Jag är en hjältinna och klarade mig i hela 3½ timmar. Det ni! Yes I can 😀

Köpte en fjärilslavendel till våra nya grannar och ångrade mig djupt att jag inte köpte en till mig också för den har otroligt snygga blommor.

Ska köpa en nästa gång. Inte konstigt att fjärilar gillar sånt. Dessutom får jag belöna mig. Idag är en förlorad dag. Håller på att äta upp mitt trevliga sociala umgänge från igår.

9 responses

    1. Tack för den, du har alltid de rätta svaren 😛 Jag gillar låten skarpt!

      Gilla

      1. American Caesar är riktigt bra, hela plattan.

        Den här var också rätt bra:

        http://svt.se/2.145291/

        Gilla

        1. Jag har sett den redan igår. Man vet fanken inte vad man ska säga.

          Gilla

      2. Möjligen ger det en fingervisning om hurpass kritisk sjukförsäkringen håller på att bli för regeringen, sannolikt blir det den fråga som till slut fäller dom. Om SVT som ändå står under politisk styrning börjar våga mopsa på det här viset antyder det att åtskilliga i företaget har anhöriga som drabbats. Ska bli kul att se hur länge spelet får vara kvar uppe på deras hemsida innan hon Hamilton får en påringning av Husbondens Röst ?

        Sen kan jag iofs uppskatta den där Commodore 64-retrokänslan som spelet ger, det är som att göra ett skutt 30 år tillbaka i tiden, kul var det iallafall i all sin enkelhet.

        Lämplig uppföljare till arkadspelet blir ett FPS (first person shooter) spel med riksdagen och departementen som spelbana. 😛

        Gilla

        1. Håller med om retrokänslan. Det var roliga speltider 😀

          Jag kan, om det skulle knipa, bidra med fler förslag till tänkta jägare, förföljare och eliminationer 👿

          Gilla

  1. Smärta är ett eländigt tillstånd. Det är att alltid bli misstrodd, aldrig förstådd och alltid känna sig utanför av just den anledningen. Mycket bättre hade det ju varit att ha ett brutet ben att visa upp eller nånting annat med bandage runtom.. 😦

    Hoppas du snart får hem din alldeles egna fjärilslavendel i alla fall, för det är du värd! Kram.

    Gilla

    1. Det tycker jag också att jag är värd den fina lavendeln 😀

      Första året gick jag med en krage som folk uppfattade precis som ett bandage. Då fick jag en helt annan förståelse från omvärlden. Idag försöker jag klara mig utan. I alla fall när jag går ut.
      Man vill gärna vara en av alla och inte den där som är sjuk/handikappad.

      Gilla

  2. Lavendel är underbart. Hoppas du inte har alltför ont idag. kram!

    Gilla

Nyfiken på dina tankar

