Ticka XXL

Hela sommaren har vi inte lagt märke till den och jag vet verkligen inte hur det är möjligt. För mycket sly framför trädet kanske. Igår fångade en solstråle något gult bland buskarna och vi hittade en ticka av storlek XXL. Den är 70 cm högt och jag har aldrig sett den storleken förut.

… och lite närmare…

Annars räcker energin inte långt. Nerven bråkar med mig och därför tar jag det lungt. Hetsar inte upp mig, är glad att andra skriver flitigt om det jag skulle vilja ha sagt 😉 och böckernas värld ser till att jag har nånting att vara riktigt glad för.

Läser en fransk bok i en tysk översättning som är djupsinnig, rolig och underhållande. ”La tête en friche” på tyska ”Das Labyrinth der Wörter” av Marie-Sabine Roger.

Samtidigt lyssnar jag (äntligen) på ”Sista kulan sparar jag åt grannen” av Fausta Marianovic. I år har jag hunnit med en hel del böcker redan och jag gillade nästan alla.

Nu ska jag frossa i räkmackor. Vardagslyx.

Nyfiken på dina tankar

