Tja….

Idag var det dags igen. Efter förra årets Påskupprop blev det Solrosuppropet idag. Kravet igen att stoppa utförsäkringarna och att avskaffa Fas 3.

Mina förväntningar var lika med noll. Kommer ihåg hur mycket jag hoppades på de 105.000 underskrifter som samlades ihop och som Gunnar Axén fick ta emot.
Ingenting hände. Gunnar Axén tyckte att ”de” hade förstått nåt fel. Märkligt att en folkvald regering får ignorera sånt totalt.

Sedan Påskuppropet som resulterade i ingenting.
Idag Solrosuppropet som visades i några få sekunder när jag tittade på nyheterna.

Det som är märkligast av allt är att man träffar fortfarande folk som trodde att allt de hörde var endast enskilda fall och att det inte kunde hända när de själva blev sjuka. För tro det eller ej, de är ju verkligen sjuka.

Själv har jag slutat upplysa om reglerna. De friska tror ändå inte på det man berättar och blir de sjuka, tja…..

6 responses

  1. Det är mycket strutsvarning, både bland folk och politiker. Stoppar man huvudet i standen finns det inga problem.

    Gilla

    1. Japp och svarar man inte som politiker löper allt ut i sanden.

      Gilla

  2. Vid det här laget bör det ha gått upp för flertalet att namnlistor och manifestationer på sin höjd ger politikerna något att asgarva åt, möjligen kan det också vara av visst terapeutiskt värde för organisatörerna.

    Säg till när det är dags att hänga dom djävlarna i lyktstolparna … 😉

    Gilla

    1. Precis, det är i första hand det terapeutiska värdet som räknas. ”Jag har i alla fall gjort nånting”. Fast man vill gärna göra meningsfulla insatser när man dessutom går över sina fysiska eller psykiska gränser.
      Ska inte hetsa upp mig (har blivit min mantra). Min nerv tar alltid illa upp och jag är väldigt noga med att inte reta upp den. Jag ska må så bra som möjligt i allt elände har jag bestämt mig för ❗ 😀

      Gilla

      1. Meningsfullt är väl den springande punkten, ja. Tror vi måste hitta en annan pedagogik för att få våra folkvalda att ta in att detta inte är bra alls. Med ett flertal år av protester, namnlistor, artiklar, programinslag etc. bör vi vid det här laget vara mogna att överväga alternativa kommunikationsmetoder. 🙂

        Gilla

        1. Hade helt enkelt önskat mig en ”gilla knapp” till din kommentar 😀

          Gilla

Nyfiken på dina tankar

