Morötter från alla håll


Tänkte inte skriva ett enda ord om vårdbudgeten och inte ett enda ord om diskussionerna kring det. Hörde ordet morötter flera gånger igen. Regeringen tror att människor endast rör på sig om de får en morot. Finns ju betydligt smaskigare godsaker tycker jag.

Idag fick vi åka och handla lite och medan mannen i mitt liv höll på att packa ihop en påse potatis väntade jag och fick syn på morötter. Började genast känner ett lätt illamående. Tror jag har blivit allergisk mot morötter och det kan bli så om man alltid får samma sak. 😉

11 responses

  1. Jag har en idé om var man skulle ta och stoppa upp deras morötter …

    Gilla

    1. 😆 jag har så lätt att få bilder i huvudet när jag läser meningar som din 😛

      Gilla

      1. Ja, associationerna kan lätt skena iväg .. Möjligen skulle man rentav kunna överväga att sparka upp morötterna (förutsatt då att dom inte är rivna).

        Här är en annan pärla jag snubblade över, apropå våra mörkare sidor:

        http://www.radiolab.org/2012/jan/09/

        Gilla

        1. Ja du, det här var nånting att begrunda och det kommer jag nog att göra innan jag somnar. Vi är rätt farliga varelser på den här planeten 😦

          Gilla

      2. Formatet på radiolab är lite småkul när man vant sig. Eller var det morötterna du hade i åtanke ?

        Gilla

        1. Det var radiolab jag menade och våra mörka sidor 🙂

          Gilla

      3. Alla, mer eller mindre, är nog ganska sammansatta skulle jag tro, det är mer inramningen och situationen som avgör åt vilket håll pendeln slår. Med ‘rätt’ betingelser på plats tror jag att flertalet potentiellt kan bli mycket farliga.

        Den stora insikten ligger förmodligen i att förstå att vi är ganska likformigt predisponerade för gott eller ont, ibland medvetet men dessvärre ännu mer ofta omedvetet.

        Ond eller god, inte helt lätt att säga, tar detta mästerverk som illustration:

        Gilla

        1. Yes, du har alldeles rätt och jag håller med dig.
          Din illustration var dyster men visst, riktigt bra.

          Gilla

  2. Hahaha, håller med föregående.
    Men för att låtsas oförstående; jag älskar rårivna morötter. 🙂

    Gilla

    1. Åhhh.. jag med men berättar inte det får någon efter mitt inlägg här 😛 Hellre rårivna än hela morötter.
      I Egypten får barn rårivna morötter med lite socker på istället för godis.

      Gilla

      1. Åh det låter spännande, fast då förstör man ju lite av det nyttiga med morötterna! 😀

        Gilla

Nyfiken på dina tankar

