Att läsa kan ge allvarliga konsekvenser

Det får man vara medveten om.

Förra året lyssnade jag på Beate Grimsruds ”En dåre fri” som berättar om Eli som lider av en psykos. En av de bästa böckerna jag har läst och som har fastnat ordentligt. Så i den milda grad att jag ertappade mig säga till en av hundarna:

”Ja, ja, ja….”

Det säger jag dessutom i exakt samma tonfall som Julia Dufvenius som läser boken. En varning är alltså på sin plats. Vad som helst kan fastna i lilla hjärnan 😉

Jag får lyssna på nånting riktigt underhållande nu. Det ska roa mig och ingenting annat och därför blev det ”Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann” av Jonas Jonasson.

Lyssnade på en hel del tungt det sista. ”Väggen” av Marlen Haushofer (Radioföljetong P1) var också hård att smälta.

Det duggregnade hela dagen men jag har hundraåringen vid min sida. Vad vill man mera 😀

Nyfiken på dina tankar

