Skulle ha stannat hemma

Det var helt enkelt inte min dag idag.
Åkte iväg för att handla. Bara några få saker och inget märkvärdigt alls men det som var viktigast fanns inte.

Hur är det möjligt att en vanlig Ica affär inte har fransk senap? Inte heller den nya krämiga filen naturell från Arla. Frustation bredde ut sig.
Jag får skylla mig själv. Bor man på vischan får man leva med sånt. Fast ärligt talat, ska jag åka 5 mil för att få fransk senap?

Å andra sidan har jag ett alldeles eget hav av liljekonvalj på tomten. Så långt ögat räcker…

Jag gillar dem verkligen

6 responses

  1. Du får väl ta detta istället för senapen, kultband från sent 60-tal som återuppstår då och då:

    Gilla

    1. Åhhh… så underbart. Fastnade direkt i 20 minuter. Resten ska avnjutas senare. Härligt 😀

      Gilla

      1. 17 minuter in och lika länge är absoluta höjdpunkten, The Valentyne suite, originalet från 1969 var enormt då men detta är ännu häftigare än då, jag gissar att Bo Hansson lyssnade en hel del på denna innan han gjorde Lord of the rings skivan, man känner igen vissa harmonier.

        Hade aldrig hört talas om Barbara Thompson tidigare (adlad för sina insatser inom musiken och sjuk i parkinson sen 15 år), hon kommer höra till de absolute favoriterna hädanefter och är en värdig ersättare till Dick H-S, hon hade lätt platsat i Zappas Mothers, vilka toner ….

        Gilla

        1. Hon är helt otroligt bra men jag känner inte henne heller. Hon verkade så otroligt koncentrerat på nåt särkskilt sätt men nu, när du säger att hon har haft Parkinson så länge förstår jag det bättre. Det var verkigen en enastående prestation. Jag drar min hatt (om jag hade en). Har jobbat i många år med bl.a. parkinson sjuka människor.
          Då har du hittat en pärla igen 😀
          Fast jag antar att du har en hel del pärlor i din samling. Ha en trevlig helg!

          Gilla

  2. Oh, jobbigt. :-(Ibland är sorteringen i mindre butiker allt annat än bra. Har inga liljekonvaljer här, eller det är klart de finns, men inte där jag gått. 😛

    Gilla

    1. Det är mina, på min tomt, i min egen skogsdel. Du vet, andra säger: ”min bil, min båt, mitt slott….
      Jag säger: mitt träd, mina liljekonvaljer, mina smultron 😛

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

