I torsdags…

… tog jag mig i kragen och var ute på utflykt och bara för att jag förtjänar det blev det först

bakelse

en bakelse och en kopp kaffe (nej två bakelser men talar inte om det) till mig.
Då hade jag hamnat här:

bastakvarn1

Det var lite molnigt och jag hade hoppats att det inte finns för mycket folk där men icke. Jag fick sista parkeringsplatsen till bilen. Stället heter

bastakvarn2

som är väldigt omtyckt både hos små och stora.

bastakvarn3

Några udda sittplatser finns också. Hur vore det med ett stenbord direkt vid vattnet?

bastakvarn4

Jag fortsatte och gick till Gaddakvarn

gaddakvarn

Den är verkligen så liten som den ser ut. Tänk att den verkligen fungerade förr i tiden

gaddakvarn2

och när jag ändå hade gått ned tänkte jag att ta ett kort på ett gammalt fönster men precis när jag ställde mig mitt emot fönstret fick jag syn på en kvinna som liknande mig väldigt mycket. Jag har faktiskt läst ibland om spöken i gamla byggnader. När jag äntligen hade bestämt mig att glömma det här med en bild på fönstret försvann hon också. Tror bestämt att hon härmade mig hela tiden. Väldigt mystiskt det hela.

ich

Kändes bra att kommer ut ett tag.

Trevlig helg!

2 responses

  1. Trevlig miljö där du intog din fika och den ser inte dum ut den heller. 🙂
    Verkar vara viss nivåskillnad där vattnet rinner, kanske bara uppdämt dammvatten för att ge vattenkraft åt kvarnarna?
    Ligger möjligen Ulricehamn nära dessa kvarnar? Verkar ha varit en fin utflykt.
    Tack för ditt besök hos mig.

    Gilla

    1. Helt otroligt vad du vet 😉 Ja, Ulricehamn ligger nära. Var ”fel” inloggning av mig när jag svarade på din blogg. Skulle ha varit kristallinasfoton istället men ibland går det av bara farten.

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

