Väderrapport

Det verkar som om regnet gillar mig och hunden extra mycket. Så fort jag öppnar ytterdörren börjar det regna. När jag har tagit av mig regnjackan efter promenaden slutar det och solen tittar fram.

bararegn

Annars händer det inte mycket i det gula huset i den, av kommunen, bortglömda byn.

På kvällen kämpar jag hårt med boken ”Steglitsan”. 550 sidor ligger bakom mig. Det är 230 sidor kvar.
Däremot går det dåligt med ljudböcker. Vet inte riktigt varför jag har svårt för dem. Lyssnade förr minst 2-3 timmar per dag på böcker. Det blir nog säkert bättre snart.
Kan hända att jag lyssnar för mycket på P1 på förmiddagen men nu är det inte långt kvar till valet och man vill visst inte missa något. Därefter blir det lugnt igen. Därefter bryter kaoset ut (antar jag).

De myndighetsbesluten jag väntar på efter min mans död lyser fortfarande med sin frånvaro. När det gäller krav på skatt som ska betalas både av honom och mig fanns det inga väntetider. Tack för det Skatteverket.

Dagens tarotkort: ”Gilded Tarot” XVI The Tower – mmhhh… sammanbrott eller frigörelse?

Ha en trevlig söndag!

 

3 responses

  1. Beautiful colors, clarity in your shot – and the waterdrops are just phantastic!

    Gilla

    1. Thank you! Have a nice weekend!

      Gilla

  2. Härlig bild!
    Ja, jag har samma erfarenhet av det där med regnet… Min mp3 är laddad med en riktig rysare (tror jag) men rätt tillfälle har inte infunnit sig för att börja lyssna. Kommer väl…
    Nej, myndigheterna gör sig ingen brådska annars än när dom själva vill ha något!

    Jag tror på frigörelse!

    Gilla

Nyfiken på dina tankar

