Vilka då?

Något nytt som går mig på nerverna. Det har pågått ett bra tag men irritationen växer hos mig.

Oavsett vad det gäller hör jag våra kära politiker påstå det här:

Om vi jämför oss med andra länder…. har vi det bättre, är vi mera tolerant, är vi bättre på att göra …., är vi bättre på att inte göra….., har vi större resurser, bättre sjukvård, bättre socialförsäkringar …. m.m…. m.m…….

Och jag vill bara skrika:

Om vi jämför oss med andra länder? Med vilka länder då? Tala om för mig med vilka länder Sverige jämför sig med?

2 responses

  1. Du verkar ha en intressant blogg goa trissare.
    Mycket sant och tänkvärt det du säger och jag håller med i det/ kram
    http://spanaren55.bloggplatsen.se

    Gilla

  2. […] (fortsättning till inlägg Vilka då) […]

    Gilla

Nyfiken på dina tankar

