Demonstration i Göteborg

Då var det gjort – säger jag bara.

Idag strax före kl. 13 samlades en hel del folk i Göteborg, närmare bestämt: Brunnsparken. Flitiga händer hade tillverkat skyltar med olika budskap och nästan 800 flyblad delades ut.

Många ville ha flera stycken. En del frågade ingående hur de ska göra för att visa sitt missnöje och en av deltagarna, som hjälpte till direkt hade kommit från Uddevalla. Det värmde 🙂

Tidningar m.m. lyste med frånvaron och man undrar verkligen om de här protesterna ska tystas ner!!

Så här såg det ut:

demo

Nu blir det spännande om demonstrationerna dyker upp i media och/eller om man kan se namnlistan växa. RESURS kan också behöva fler medlemmar, ju fler vi är desto mera kan vi göra.

2 svar

  1. Härligt att se och bra jobbat! Önskar att jag hade varit med, men som du redan vet så ville inte min hälsa detsamma.

    Jag är övertygad om att hade det varit friska människor som blivit så illa behandlade som vi sjuka hade uppslutningen varit ännu större. Nu är det ju tyvärr så att många av dem som trampas på faktiskt inte orkar eller klarar av att gå på sådana här manifestationer.

    Jag tycker du skall skicka bilden till tidningarna tillsammans med lite bakgrundsinfo. Kanske tar de in det.
    Kram!

    Gilla

  2. Hejsan… jag sökte just bland nyheterna för att se om det skrivits något. Men hittade nada. Däremot hamnade jag här och ville bara säga att jag varit här

    Gilla

Nyfiken på dina tankar