Dammsugare eller bilar?

Ibland är det svårt att välja. Mannen i mitt liv och jag fick samma tanke. Det händer då och då 😉
Den här gången var det inte bara samma tanke utan dessutom samma problem.

Vad ska jag (han) välja ur godisförrådet? Beslutskris, både hos mig och honom som slutade med dammsugare till mig och bilar till honom.

Visst låter det hemskt. Det är ju den klassiska könsfördelningen fast det gäller bara val av godis. 😳

Dagen gick åt för att handla hos Ikea. Jag ägde ett presentkort och det blev många små och roliga saker.
Arkivboxar, doftljus, glödlampor, batterier, kruxväxt, små skålar m.m.
Presentkortet gick åt och jag fick lägga till 10 kr. 🙂 
Jag kunde köra dit och det betyder, jag mår lite bättre igen 😀

Inte nog med det, jag fick dessutom en ny bärbar cd-spelare. Har en väldigt gammal som inte ens kan spela mp3.
Den nya har en funktion som är perfekt för ljudböcker. Den kan nämligen fortsätter precis där man har avstängt den. Perfekt! Det har jag verkligen saknat. Kul 😀
Nu ligger den på nattduksbordet och ska invigas lite senare ikväll.

När vi köpte kattmat (torrfoder) fick vi en kalender från Royal kanin. Den var så fin som helst med katt och hundfoton. Små tips och råd m.m.
Det blev en lite ljusglimt till som gjorde mig glad.

Det var en bra dag idag och jag lyckades inte fundera över politik, nya regler, ansvariga minister och ordförande av ”det där” utskottet 😛

Skulle det ändå finnas intresse vad som har hänt igår och idag är det inte dumt alls att besöka:
Ett Hjärta Rött:  ”Alliansens grymma experimentverkstad”

4 responses

  1. Skönt att du kunde koppla av politiken ett tag. Det är jobbigt att tänka på allt elände, sitter och morrar över tidningen varje morgon och tänkerr att jag ska skriva en insändare eller något. Ibland blir det och oftare så glömmer jag det igen.

    Kul med IKEA, där kan man handla småsaker för massor med pengar. Vi får snart ett nytt Ikea lite närmare än det förra, öppnar 21/10 och gissa vem som ska dit?

    Ha det bra.
    Kram

    Gilla

    1. Det var verkligen roligt.
      Det är nog Bloggullet som ska dit. Gör det och ha kul 😀

      Gilla

  2. Haha, vilken rolig liten historia om godisvalet! På tal om dammsugare skulle jag i förra veckan försöka komma på vad dessa ”egentligen” heter, men det stod totalt still och det var först senare jag kom på att de kallas punschrullar. Men finns det egentligen någon som säger något annat än dammsugare?!

    Gilla

    1. Jag visste inte ens att de heter punschrullar 😆 Har aldrig någonsin hört någon säger det.
      Nej, det är och förblir dammsugare.
      Jag blev lite illamående efter ett tag men det får man leva med.

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

