Fk blockering

Ni undrar säkert varför det inte kommer nya fk inlägg här. För närvarande läser jag så mycket om förnedringskassan, nya regler och en gång till nya regler att hjärnan vägrar att delta.
Man sitter i ett hörn och undrar om man befinner sig i fel film. Problemet är att det saknas all logik i regler som ska ”hjälpa” sjuka människor.

De sista dagarna kunde man har skrivit så mycket som helst men jag har tappat tråden och får inte ihop det längre.

Den 9. december planerar RESURS en manifestation om de sjukas situation i Stockholm.

Plats:
 Medborgarplatsen kl. 14.00 – 17.30
Alla som orkar ta sig dit, sjuka eller friska är välkomna att vara med.

Läs om det som har hänt de sista dagarna hos:
Alliansfritt Sverige  och Ett hjärta Rött  

William Hemberg som berättade om sin situation i media svarar Gunnar Axén och Cristina Husmark Pehrsson efter deras uttalande i  Sveriges Radio på NewsMill. Mitt bemötande av Axén och Husmarks påhopp.

9 responses

  1. Jag orkar inte skriva någon längre kommentar. Jag gör också mitt bästa för att låta bli att läsa vissa saker vissa dagar, som denna, läkarbesök om en kvart. Ska försöka samla lite ork nu och ta med mig min man, som tagit ut semester, för att följa med mig, för annars lyssnar de där vitrockarna väldigt, väldigt dåligt. Men du har rätt, det är som en dålig dröm. Man vill bara vakna upp och få ha rätt att leva igen.

    Gilla

    1. Hoppas det gick bra hos vitrocken. Inte dumt alls att ta med sig någon. Bra gjort!

      Gilla

      1. Det gick ovanligt bra. Nya remisser, mer utredning, medicin utskriven, återbesök om en månad och sjukskriven 2 månader till deltid. Det händer åtminstone något nu! 🙂

        Gilla

        1. Wow Jenny – helt otroligt och underbart 😀

          Gilla

          1. Ja alltid något, efter ett halvår av ”ingenting” och ”avvaktan”. för att inte tala om de senaste åren… 😛

            Gilla

  2. En av de senaste dumheterna är den där regeln om att deltidssjukskrivna som HAR ett arbete trots detta måste skriva in sig på arbetsförmedlingen och delta i deras introduktionsprogram. Så idiotiskt dumt! (Vet dock inte vem som är ”skyldig” till detta, om det är försäkringskassan eller arbetsförmedlingen, men det är ändå sällsynt dumt.)

    Gilla

    1. Skyldig till detta är regeringen som har skapat alla nya regler sedan den 1. augusti 2008.
      Det kommer hela tiden nya försämringar och idiotiska regler som inte har nånting med verkligheten att göra.

      Gilla

  3. Precis detta skrev jag om idag! Ovetandes om ditt inlägg. Jag bara orkar inte längre.

    Gilla

    1. Har läst ditt inlägg Simone, jag håller med dig. Man behöver kraften som är kvar för att leva med sina sjukdomsproblem.
      Att kämpa dessutom mot väderkvarnar är ett helvete.

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

