Hur är det?

Hur många vill ha ett ärligt svar på den frågan 😉  Man svarar: ”bara bra” men det är inte riktigt sant.

Nervsmärtan härjar fritt.

Den tyska boken om nallen Henry N. Brown är utläst och jag tänker på min barndoms nalle som jag älskade så mycket. Han var inte bara ett gosedjur. Nej, han hade en själ….. jag visste det 😀
Skulle önska mig att boken översattes till svenska, suck….

Ska börja läsa de nya 4 Novellixer som kom med sista bokpaket. De väger nästan ingenting och det är precis det min nerv klarar av just nu.

Vill ha mindre regn, kräver inte ens sol men lite värme hade inte varit dumt. Nu går jag och gräver ned mig igen.

 

18 responses

  1. … mm lite värme vore inte fel.

    Gilla

    1. Idag kom den, värmen men der är så kvavt att man knappt kan andas. Man blir aldrig nöjd 😉

      Gilla

      1. Djävla gnällande, tids nog pulsar vi runt i snödrivorna igen. 🙂

        Gilla

        1. 😆 Det blev dagens 😀 här och dessutom fastnade jag bland YouTubes många andra Pink Floyd´s. Allt är ditt fel 😀

          Gilla

      2. Jag vet. Allt är mitt fel.

        …. tyvärr saknar jag varje tillstymmelse till skuldkänslor inför detta faktum 😛

        Här har du Sveriges svar på Zeppelin/Cream:

        Gilla

        1. Det ante mig att du saknar skuldkänslor 😆
          70-talet var före min tid i landet och därför har jag aldrig hört talas om dem. Nu har jag breddat min allmänbildning gällande Sveriges rock/pop/kultur också! Fast det här är den roligare typen av kunskap man kan få 😀
          November tycker jag riktigt mycket om. Hos Pugh är det mera texten som håller mig kvar att lyssna.
          Trevligt på en söndag kväll.

          Gilla

      3. … ah, det gjordes en hel del bra musik här i landet anno dazumal:

        Gilla

      4. 🙂 … göteborgsproggen på sin topp

        Gilla

        1. Gillas skarpt 😆

          Gilla

      5. … från första plattan med fel titel, Sekunder heter den förstås:

        http://sv.wikipedia.org/wiki/November_(musikgrupp)

        Gilla

        1. Ja, juste. Wikipedia. Hade jag kunnat komma på själv, eller ?!
          Folk jag frågade om gruppen kunde inte minnas dem. Konstigt, konstigt tycker jag men inte alla gillar hårdrock 😉 Ska friska upp deras minne!
          Det finns guldklimp där man minst anar det ❗

          Gilla

      6. November var ganska lokala i Stockholm och enligt min mening offer för en riktigt dålig promotion, idag hade dom kunnat bli hur stora som helst. Nästan alla som spelar lite tyngre rock här i landet gör återkommande referenser till November:


        Här Abramis Brama (braxen på latin) som gör lite medley av Barkbrödslåten (missa inte Kebnekajse förresten när vi nu talar historia) och Novembers Mitt hjärta ska vara gjort av sten:

        Gilla

        1. Nu har jag gjort min läxa 😉
          Om November fick en dålig promotion och var ganska lokala i Stockholm förklara det kanske att många inte kommer ihåg dem längre eller aldrig har fått upp ögonen (eller öron) för dem.
          Du skulle kunna slänga upp en blogg ”mina you tube pärlor” 😀
          Tyckte det var väldigt intressant och har säkert fått en och annan att leta efter November på nätet. Jag frågar för mycket *he..he..* Folk suckar redan när jag börjar med ”förresten har du…. ?” 😉

          Gilla

      7. … orka som ungarna säger.

        Roligare med nåt spontanutbrott då och då utan vidare förpliktelser, här får du en annan pärla ur den svenska proggen, den självbetitllade debutplattan:

        Gilla

        1. Det var nånting helt annat men riktigt bra. Har inte lyssnat helt klart. Jag vill dessutom verkligen förstå texterna ordentligt.

          Gilla

  2. Jag brukar svara ”det funkar” eller ”jag lever”, för något mer finns liksom inte att säga. Tycker jag. Nu lider jag tack o lov inte som du… Kram!
    Jag vill inte ha värme. Sol är ok men inte värme, då blir jag bara ännu mer febrig och så svullnar lederna… isch. Det kan jag vara utan. Frisk luft, sommarbris och svalt solsken… 😉

    Gilla

    1. Är ingen soldyrkare heller men lite mera än 10 grader tål jag. Värst av allt är gummistövlarna som man aldrig kommer ur.
      ”Jag lever” låter bra. Lägger jag på minnet 😀

      Gilla

      1. 10 grader? okaj, vi hade 26-28 idag, i skuggan… 😛

        Gilla

Nyfiken på dina tankar

