Ljudbokslista

Nej, jag brukar inte göra så. Lyssnar endast på böcker som jag väljer själv men eftersom jag är så ljudboksbiten har jag bestämt mig att lyssna på alla nominerade böcker till Stora Ljudbokspriset.

Det är 7 böcker och några av dem hade jag inte valt att lyssna på själv. Å andra sidan kan det vidga Horisontens horisont.

Prisutdelningen blir den 27. September. Bokmässan i Göteborg.

Då ska jag ha lyssnat på vinnaren för länge sedan. Har 4 böcker kvar att lyssna på.

Idag har jag lyssnat på Sommar i P1
Sara Bergmark Elfgren pratade om fantasy. Hon har tillsammans med Mats Strandberg skrivit böckerna Cirkeln och Eld. Jag läste första boken och lyssnade på andra delen. Väntar på nästa, sista och tredje boken.
Tyckte mycket om hennes program.

Allt för idag om böcker.

4 responses

  1. … apropå fantasy – nämnde jag ?

    http://en.wikipedia.org/wiki/The_Dark_Tower_(series)

    Gilla

    1. Du nämde 😉
      De första fyra finns som ljudböcker (tack och lov) och finns på ”att-lyssna-listan”.
      De blir visst tjockare och tjockare med varje ny bok. De sista kan jag nog inte hålla länge men, men….
      Så det blir av, helt säkert 😀

      Gilla

  2. Fantasy, enorm genre, mycket skit men också mycket underbart.
    Var de något bra de där böckerna då? Jag har ganska kräsen fantasysmak (liksom deckar-smak). 🙂

    Gilla

    1. Vet inte vilken typ av fantasy du gillar men jag älskade (och många andra också) Cirkel och Eld och väntar otåligt på del tre som kommer nästa år, suck…. Jag bara slukade dem.
      Leta efter recensioner som finns massvis av eller kolla bara hos Adlibris eller Bokus. Där kan du i alla fall läsa beskrivningen. De går knappt att beskriva utan att berätta för mycket. Låna Cirkeln på biblioteket och ge den en chans. Det kostar ju inget.

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

