Trollstaven funkade inte

När jag var barn lekte vi en lek. Hade vi ont någonstans trollade vi bort smärtan med föjlande ord:

”Smärta släpp, du är omringad”

Tog alltså fram min trollstav (det är klart jag har en) och försökte trolla bort smärtan. Det funkade tyvärr inte, så här hände det så gott som ingenting.

Önskar en trevlig ny vecka med en bild på den sista rudbeckia som har hållit sig väldigt länge

rudbeckia 

8 svar

  1. Det måste vara fel på din. Du får be att få låna Fru Husmark-Pehrssons stav så blir du frisk på max 3 dagar…

    Jag skulle förresten också behöva låna hennes stav. Du kanske kan skicka vidare när du inte behöver den längre?

    Gilla

    1. Du har rätt, ska genast be häxan att skicka trollstaven hit. Det är väl bara häxor som har en, eller? 😉
      Funkar den skickar jag den vidare på direkten så klart 😛

      Gilla

  2. Min stav fungerar inte heller. Pajade knät idag så den fungerar helt bakvänt 😉

    Gilla

    1. Vad har du gjort? Du får nog inta en bättre ställnig när du ta dina foton. Motljus på en liten miniblomma i skogen antar jag 😆
      Hoppas det går över, man har ju redan tillräckligt att kämpa med.

      Gilla

      1. Jadu, jag kravlade runt i lövhögar lite för mycket med kameran igår, och promenerade sisådär fyra timmar. Men det står ju i mina sjukskrivningspapper att jag _ska_ ut och gå. Så då går jag, tills jag stupar 😉

        Gilla

  3. här är en artikel och kommentar från min blogg i dag 🙂

    http://www.leze.se/2009/10/brattom-med-a-kassa-for-utforsakrade/

    Gilla

  4. Alltså du är inte helt fel ute. Den grundläggande är hur mycket man tror på sin stav.
    Jag tror på ett glas vatten.
    Jag vet att det låter vanvettig, men efter att jag har gått på en kurs i hjärnkontroll har jag inte varit förkyld en enda gång. Och det är nu 10-13 år sen. Och det är nog inte vattnet i sig som botar mig utan tron på vattnet.
    Tyvärr är jag lite för lat för att öva upp andra förmågor också, men just vid förkylning fungerar den 100 %.

    Gilla

    1. Om du visste Antonia 😉
      Jag litar på min trollstav, på mina kristaller och mina tarotkort 😛

      Det är alldeles rätt vad du säger!!

      Gilla

Nyfiken på dina tankar