Glad för någon man inte känner IRL?

Divage har köpt en ny kamera och jag studsar upp och ner av ren glädje. Har aldrig träffat henne IRL.
Vi (jag) är ganska lustiga i den här virtuella världen eller hur?

När hon har testat kameran ska jag bestämma mig för att köpa en ny också. Det är så svårt som helst. Spelar ingen roll hur många recensioner och beskrivningar man läser. Man blir inte klokare utan snarare förvirrad.

4 svar

  1. För min del stod det bara mellan två när jag valde kamera. Jag tänkte pris, prestanda, tillbehörskostnad (minneskort, extra batterier etc), tillgång på objektiv och sist men inte minst gjorde jag ett excelark med poängsystem för de kameror jag tittade på – (gjort så med flera objektiv också) med poängskalor för alla de sakerna ovan samt hur bilder ser ut som andra tagit och andras recensioner (kikade på Fotosidan.se). Det var därför valet blev Nikon för mig, inte billigast alls, men suverän prestanda, gott om objektiv, bra foton och bra recensioner. Ja och användarvänliga. Mamma valde Canonserien, och maken Konica Minolta (som senare blev Sony).

    Gilla

    1. Något liknande håller jag på med också men jag har ju mitt nervsmärtproblem och det i nacken. Det betyder att jag måste välja en kamera med så lite vikt som möjligt och gissa vad glad jag blev när de micro 3/4 kom ut. Då har kamerahuset så mycket mindre vikt redan.
      Nu finns redan 4 företag som har de med i sortimentet. Har lite tid till att välja och jämföra och så har jag Antonia som testbildtagare 😉

      Gilla

  2. Tack Kristallina. Nu blev JAG glad för ditt inlägg… Jag nästan sov med den 🙂

    Har testat den idag litet och så här långt är jag hel nöjd.
    Och det är skönt att den är så liten också.
    Det är en helt annan upplevelse att fota med den. Jag slipper att trixa så mycket som jag behövde med min Canon Power Shots (kompakt) som jag hade. Men jag behåller den också.

    Visst det är bra att kolla upp som Jenny skriver här,det har jag också gjort under åren som jag sparade pengarna, läst och jämfört, och många ville få mig att köpa en Canon eller Nikon, men jag ville ha en så liten som nu bara var möjligt i detta sammanhang. Och jag gillar deras framåtanda också. Att de jobbar utan speglar. JAg är nästan säker på att utvecklingen kommer gå mer och mer åt det hållet.
    Ska snart ladda upp bilderna och se hur de blir på skärmen. Klart kanske finns det inte så jätte många objektiv till den, ännu – men killen i affären sa att Sigma passar till Lumix. Och ärligt talat hur många objektiv behöver jag?

    Gilla

    1. Nej, ärligt talat, blev så glad så du anar inte 😆

      Som jag redan skrev till Jenny behöver jag så lite vikt som möjligt och då är de spegellösa den bästa lösningen för mig.
      Men jag kände ingen!! som äger en 😉

      Annars håller jag med dig om utvecklingen och antal objektiv.
      Min lilla kompakta kommer att bo i handväskan så länge den lever. Den saken är säker oavsett vad det blir i framtiden.

      Gilla

Nyfiken på dina tankar