Måsten som aldrig blir av

Det finns saker som man ska, vill eller måste göra som ändå aldrig blir av.
Jag skulle ha varit hos optikern för flera år sedan 😳
Mitt största problem är att jag hela tiden byter läsglasögon och ett par vanliga. Det är tämligen jobbigt i längden. Idag blev det äntligen gjort. Jag ska få riktigt snygga progressiva glasögon om 2 veckor ungefär. Synen då? Den har försämrats men det visste jag själv utan hjälp av optikern.
Det blev alldeles för dyrt tycker jag och kräver härmed att ögon, tänder och resten av kroppen ska ingå som helhet i sjukförsäkringen.

Läslusten (eller lyssnarlusten) är fortfarande stor men efter 6 ljudböcker som var rätt så tunga att smälta är det dags för något avkopplande och underhållande igen. Det blir Maeve Binchy (som dog nyligen) och hennes ”Allt för Frankie”.

Vädret är under allt kritik, det regnar hela tiden och hösten syns överallt men ibland ser man fortfarande en glimt av sommar. En av de sista tror jag:

 

9 svar

  1. Bättre sent än aldrig :)… Väntade nog väl länge jag också innan jag tog mig till optikern… Just nu önskar jag att jag kunde hitta dom gamla glasögonen så att jag slipper se all bråte, haha…
    Ska bli spännande att se dina nya brillor!!!

    Gilla

    1. Vem vet, jag kanske ser dig i ett helt annat ljus nu 😆 Ska bli underbart att slippa byta hela tiden 😀

      Gilla

      1. Bara att hoppas att ljuset faller rätt då ;)….
        Men det ÄR jätteskönt att kunna använda samma glasögon hela tiden!!! En klar fördel är ju att dom finns där på näsan och man slipper ödsla tid på att springa och leta efter ”rätt” brillor…

        Gilla

  2. Behöver också nya glasögon, sedan ett par år tillbaka, minst. Slutar väl med att man går in i väggen… Ps. jag hittade dig iaf. (bloggen) Och du! En av de sista glimtarna för i år, hoppas jag att du menar ! Hoppas på en grann höst !

    Gilla

    1. Det var trevligt att du lämnade några ord här. Ibland ser man antal klicks på bloggen och undrar varför ingen skrev ”hej” åtminstone.
      En grann höst vore inte dumt alls.

      Gilla

      1. Instämmer! Skulle du komma på besök, så säg gärna hej…( det är alltid roligt med bekräftelser.)

        Gilla

  3. Tycker också att tänder och ögon ska ingå, högkostnadskort på det som resten av kroppen och mediciner. Visst finns de dem som klarar sig med 500krs glasögon från billigaste stället men det är ganska få, och i många städer har man inte tillgång till ”billigaste optikern” utan får gå till en lite dyrare. Nu kompromissar jag lite, går till den dyra optikern men köper glasögonen från ett lite billigare ställe, min syn varierar väldigt mycket, min astigmatism går som en jojo upp och ned, byter vinkel hit och dit. Ibland går det inte ens ett år mellan att jag börjar se dåligt igen, hmpf. Köpte nya i höstas, och hösten innan dess… och det enda som ändrats var så klart astigmatismen.

    Gilla

    1. Det är jobbigt, har också ett brytningsfel fast inte så farligt men dessutom hjälper medicinerna till. De ger dubbelseende och dimsyn bland många, många fler ”vanliga biverkningar”. Man tackar.

      Gilla

Nyfiken på dina tankar